Lokal drift
Behold ditt eksisterende utstyr hos deg – ServerParkering tar ansvar for drift, vedlikehold og support. Vi jobber proaktivt for å redusere risiko for driftsstans, og etablerer nødvendige rutiner og dokumentasjon for en kontinuerlig drift.
Mange ønsker å ha server lokalt hos seg. Disse får ofte en “set and forget”-drift. Det er tidkrevende og møysommelig å utføre vedlikehold og dokumentasjon. Tid man heller skulle brukt på lønnsomme oppgaver. Med lokaldrift sørger ServerParkering for en profesjonell og regelmessig drift av ditt utstyr – for en økt driftssikkerhet, forutsigbarhet og lønnsomhet.
Vi har lang erfaring i drift av servere ute hos kunde og gode rutiner for effektivt vedlikehold av applikasjoner som Visma, Mamut m.fl. Vi sørger for planlagt regelmessig vedlikehold av server for å redusere risikoen for driftsstans.
Drift av lokalt nettverk og annet IT-utstyr (PC’er, printere o.l.) kan også håndteres av oss. Vi sørger for at alt fungerer optimalt så du og dine medarbeidere kan fokusere på kjernevirksomheten deres.
– også for de uten server.
Vi utfører lokal drift hos de som ikke har egen server, men alt annet IT-utstyr som PC, printer og nettverk. Har man i tillegg ASP eller serverhosting hos oss blir vi en “one-stop-shop” for alt IT-relatert – enklere blir det ikke!
Kontinuerlig drift
Vi hjelper dere med å etablere gode rutiner for IT-drift. På PC kan vi tilby fjernadministrert oppdatering og fjernadministrert antivirus. Kombinert med godt “PC-vett” opplever kunden at antall tilfeller med infisert eller korrupt PC blir kraftig redusert.
Når vi oppgraderer programvare tester vi til vi er sikre på at alt fungerer som normalt – vi følger alltid jobben helt i mål. Alt dokumenteres for kontinuitet. Gjennom gode rutiner har vi en veldig høy oppetid på både egne og kunders løsninger, og nyter en suveren kundetilfredshet.

Våre kunder om oss
Brukertilfredshetsundersøkelse utført blant våre kunder av B2S i mai 2011:
Våre rutiner er godt dokumenterte for kontinuitet, og vi dokumenterer at vi utfører rutinene. Rutinene revideres løpende, og vi oppdaterer oss i takt med teknologi og trusselbildet rundt oss. Det er en trygghet for deg som kunde og en viktig brikke i å opprettholde en høy oppetid. Et godt eksempel er en applikasjon som blir oppdatert, som skaper kompatibilitetsproblemer med andre applikasjoner. Vi arbeider kontinuerlig for å fange opp slike tilfeller, dokumentere de og etablere rutiner som løser problemene og ivaretar en stabil drift.
Applikasjoner vi drifter dokumenteres slik at vi alltid raskt kan finne beste måte å innstallere, oppdatere, endre på eller avinstallere applikasjonen. Er det for eksempel et kjent problem med en integrasjon som oppstår hver gang man oppdaterer, etablerer vi en rutine som håndterer problemet hver gang. På denne måten får man effektive oppdateringer og unngår frustrasjon og tapt arbeidstid i etterkant.
Hvis vi finner problemer vi vurderer har en risiko for å oppstå på nytt, lager vi artikler i en egen kunnskapsbase. Gjennom denne kunnskapsbasen får vi dokumentert hva problemet er, hvilke symptomer man opplever, hvordan det løses er og hvilke eventuelle konsekvenser løsningen kan ha for brukerne. På denne måten reduseres risikoen for nedetid, da man raskt kan avklare om en løsning forstyrrer en viktig tjeneste.
Vi sørger for at det finnes dokumentasjon på hvordan PC-utstyret ute hos kunden er satt opp, og vi oppbevarer viktige passord for å administrere f.eks. trådløse nett i en sterkt kryptert database hos oss. Dermed unngår man at man ikke får oppdatert sitt eget utstyr fordi «ingen» har passordet lenger. Med dokumentasjon av lokalt nettverk går det også raskere å installere nytt utstyr, feilsøke ved eventuelle problemer eller sørge for tilstrekkelig god digital sikkerhet.
Interessert? Ring oss på telefon 21 98 18 50, eller bruk vårt kontaktskjema for en hyggelig og uforpliktende prat!
Mer info
Mer info
Mer info
Mer info